2 Ocak 2018 Salı

Neden Kore?







"Neden Kore?"

Bu soru Kore'ye başvurmaya karar verdiğimden beri en çok duyduğum soru olabilir. Ardından gelen sorunun da "Güney mi yoksa Kuzey mi?" şeklinde devam etme olasılığı ise %83.7. Karar verdim, bunu soranlara artık Kuzey diye cevap vereceğim.

Baştan söyleyeyim "Kore dizileri mi izliyordun? K-pop mu dinliyorsun? Koreli erkekler ne kadar minnoş değil mi?" vb. sorular soran kişilere vermek istediğim tepki tam olarak şöyle:

 Kendimi bildim bileli yurtdışında en azından belirli bir süre yaşamak hep hayalimdi.Öyle bir ülkede de değil, farklı birkaç ülkede. Farklı bir kültür, dünyaya bakacağımız farklı bir pencere gibi bence. Asya da en azından birkaç sene yaşamayı istediğim bir yerdi. Sadece 4 ayda bile gerçekten de kadar derin bir farklılığın olduğunu fark ettiğimde bile buraya gelmenin kesinlikle iyi bir karar olduğunu düşünüyorum. Hani her ülke farklıdır, ama Asya kültüründe derin bir farklılık var. Sanki böyle aşinaymışız gibi ama aslında değil, hatta derinleştikçe derinleşen bir farklılık. Bu belki ayrı bir konu yazmak için de, belki sonra...

Asya'da en çok ilgimi çeken ülke ise Kore idi her zaman. Kore'yle ilk sıcak temasım Koreli bir mektup arkadaşı ve ablamla izlediğim Kore dizileri ile oldu. Başlarda Korece'nin ne kadar komik bir dil olduğunu düşünüyordum ve Korelilerin verdikleri tepkilerle gerçekten dalga geçiyordum. Ancak bir süre sonra dilleri ve özellikle alfabeleri (Korece:한글, Hangıl) ilgimi çekmeye başladı. Daha önce zevkine Yunan ve Kiril alfabelerini de öğlenmeye çalışmışlığım vardı zaten, çünkü kültür sapığı olmak bunu gerektirirdi. Kore de ilgi alanıma giren ülkeler listesinde yerini aldıktan sonra ülkeye ve kültürlerine dair çeşitli şeyler okumaya başladım. Özellikle ekonomik kalkınmaları ve eğitime yaptıkları yatırımlar ile birçok konuda örnek gördüğüm bir ülke haline geldi. Tarihsever biri olduğum için Japon işgalinden kurtulmaları, Kore Savaşı ve Kuzey ile Güney'in ayrılması gibi tarihi süreçlerini de merakla araştırdım. Hatta Kore tarihine dair not çıkarmışlığım bile var. (bir diğer ülke için bkz.Polonya) Ve tabi yemekleri...

(Kore kültürü ve tarihi ile ilgilenen için Korean Culture Series videoları fikir verici olabilir.)


Master için yurtdışına başvurmayı düşünüyordum. Kendim için çeşitli artı ve eksi tabloları yaptığımda iki ülkeye odaklandım: Almanya ve Güney Kore. İlk önceliğim Almanya olması ve Almanca öğrenmeme rağmen yakaladığım güzel bir fırsat ile Kore'de yüksek lisans başvurusu yapmış oldum. Yaklaşık 2 ay bekledikten sonra kabul mailimi aldım. Şu anda ise Güney Kore'nin güneyinde, Gwangju diye bir şehirde Gwangju Institute of Science and Technology (GIST)'te yüksek lisans yapıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore'den Notlar

Ağız Şapırdatmak Aslında sofra adabında ağız şapırdatma bizde de yok deseler de maalesef  birçoğu ağzını kapatmadan ya da şapırdata...